Dag 2

Dagbok från San Blas dag 2..

Var i säng före kl 21 igår..alla lägger sig väldigt tidigt.. Vi har ju ingen el så när solen går ner är det kolsvart.. Pannlampan jag tog med kommer väl till användning..

Vaknade vid 7..då blåste de i snäckan för frukost.. Sov rätt dåligt..är så varmt och fuktigt..vaknade flera gånger inatt och var blöt typ..

Trodde det skulle bli ensamt här ute men icke... Har sällskap av ett tyskt par varav tjejen bott i Lund i 7 år så hon pratar flytande tyska.. Så för första gången på ca 3 veckor har jag någon att prata svenska med.. Har små indian-kids i hasorna när vi traskar runt.. Och ett gäng pensionärer från Israel bjuder mig på te om morgnarna..

Man blir slö och trött här ute..antar det är för att man är så avkopplad..långt ifrån människor, bilar, tv, internet..

Åkte till en jättefin ö på eftermiddagen idag.. Snorklade vid ett skepp i det turkosa vattnet... 

Har också sett delfiner..de kom simandes när vi låg på stranden..en hel flock.. Galet! Är verkligen paradisöar bortom allt vad västerländskt är...




No shoes..no problem... Ön vi besökte heter Perro Chico (?) "liten hund" på svenska.. Nu kan jag stoltsera med att jag varit på tre av dessa ca 400 paradis-öar..



Inte blyga för fem öre..


Tummen upp för San Blas..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0