Dag 1

Dagbok från San Blas dag 1.. 

Nu har jag nått indianöarna här ute i karibiska havet.. Pick up kl 5 sedan bil i ca tre timmar innan en blöt resa till havs på en timme.. 

Här finns inga hotell..utan man bor på olika öar med indianerna.. Jag bor i en hydda utan dörr, sand som golv och med bananblad som tak på en ö som är ca 500 m lång och 200 m bred..Inget internet, ingen el i hyddan, ingen spolande toalett på ön.. Blir ingen dusch på några dagar..

Helt galet..känns som expedition Robinson..bortsett från att jag inte behöver jaga min egen mat.. De blåser i en snäcka när maten är klar..å så får man en portion ris med lite fisk.. 

Åkte med en liten båt till "huvudön".. De bor i hyddor..och barnen springer runt halvnakna.. Gatorna är sand.. Sjukhuset var ett skämt.. Jag blir alltid lite nere när man ser sån fattigdom.. Men de ser lyckliga ut iaf.. Man fick inte ta bilder..annars skulle jag visa er vilka fina kläder de har..färggranna och pärlband upp till knäna..

Barnen blev som vilda när vi kom.. Sprang runt oss, ville göra high five, de stod på huvudet och gjorde konster som de ville visa.. De kom också och visade upp, stolta, en iguana (oklart vad på svenska men typ en stor ödla..tänk på varanödlor..).. Hujeda mig..nog för att jag lekte med plast ormar.. Men den där döda mini-dinosaurien som leksak...

Nu rigga myggnät...


Huvudstaden i detta ö-rike..vi fick lov att ta en bild från bryggan..dock inga fler..


Här bor jag..


"Min" strand..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0