Cheater cheater pumpkin eater...

Dagens rubriker om Johaug föranledde en hel del syrliga kommentarer på jobbet. Hela skidsporten ifrågasattes. Det är som med cykling hävdade någon, man kan dela in sporten i de som ertappats och de som ännu inte ertappats.

Också ett rejält bakslag för Norge, igen. Det rättsliga efterspelet lär väl dock mynna ut i en friande dom. Jag menar det är ju Norge... Och den genomkorrupta kommitté som ska granska detta lär väl komma fram till ett liknade resultat som i andra fall då norrmän varit inblandade.. Det tycks vara en förmildrade omständighet med norskt medborgarskap i dessa sammanhang.

Hade det varit en ryska eller polska med medaljer och segrar i klass med Johaug då hade nog många ropat efter livstids avstängning eller spöstraff..

Jag tycker detta är tråkigt för sporten. Och jag måste erkänna att jag ställer mig tveksam till att även detta ska vara ett misstag från den norska medicinska expertisen. Även norska läkare bör väl vara läskunniga.. Man undrar ju vad de sysslar med där i väst.. Hurtiga och skenheliga kanske..?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0